Ahad, 17 Julai 2011

Ayam Poland - Spesis Terkini di Masiranfarm

Jika sebelum ini saya dah postkan berkenaan ayam mini cochin iaitu spsesis terkini di Masiranfarm. Hari ini saya nak tambah lagi satu spesis unggas terkini iaitu AYAM POLAND. Buat permulaan saya hanya menternak 3 ekor sahaja(1 jantan dan 2 betina) sebagai baka untuk di biakkan di Masiranfarm. Alhamdulillah sekarang baka ayam poland sudah mula bertelur dan telurnya sedang dieramkan.

Sebagai perkongsian, saya paparkan beberapa gambar dan video ayam poland ketika saya lepaskan dari kurungan.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salm. cantik ayam nie.
baka ayam houndan.
agak susah nak cari.
houndan ori mempunyai 5 jari kaki.
berbeza dengan polish ada 4 jari.
houndan payah nak cari di malaysia berbanding dengan ayam polish(poland)