Isnin, 2 April 2012

Projek Menambah Ruang Peliharaan Unggas Telah Beroperasi

Assalamualaikum... kepada rakan pengunjung Masiranfarm. Pada Disember tahun lalu saya ada khabarkan berkenaan usaha terkini di Masiranfarm untuk menambah ruang peliharaan unggas. (Sila lihat beberapa gambar yang telah saya sertakan pada disember lalu).

Alhamdulillah, kini sudah lebih sebulan projek ini berjaya disiapkan dan apa yang saya hajatkan sebelum ini telah dapat diusahakan. Beberapa blok yang telah disiapkan telah dipenuhi dengan beberapa spesis unggas dan dihadapannya tempatkan anak-anak unggas yang baru menetas. Dan ruang antara keduanya telah ditempatkan beberapa ekor merak. (lihat post sebelum ini)

Seperti biasa, saya sertakan beberapa keping gambar bagi memudahkan pengunjung mendapat gambaran sebenar di Masiranfarm

Gambar di ambil dari pintu masuk ke kawasan tersebut

Dari dekat... blok yang telah siap dibina dan menempatkan beberapa spesis unggas

Gambar dari belakang yang diambil dari jalan utama yang memisahkan kawasan ini dengan kawasan sedia ada


Ini pula keadaan di dalam di mana ditempatkan anak-anak unggas yang berjaya ditetas diletakkan didalam kurungan di bahagian dalam kawasan ini


Walau bagaimanapun untuk lebih jelas lagi saya sertakan video bagi menggambarkan suasana ditempat baru Masiranfarm. Selamat menonton





1 ulasan:

Unknown berkata...

Kami membekal mesin inkubator telor ayam dan puyuh bersaiz sederhana...sekiranya berminat sila hubungi..0139876767(Aziz Golden Farm)