Khamis, 23 April 2009

Tips Memelihara Anak Angsa

Saya banyak menerima panggilan telefon dari rakan penternak yang bertanyakan cara memelihara dan menjaga anak angsa. Untuk memudahkan semua pengunjung blog ini, video klip di bawah ini sedikit sebanyak cuba memberikan tips untuk memelihara dan menjaga anak angsa. Selamat menonton...


1 comments:

PJ berkata...

nak bertanya dan menuntut ilmu.
saya ada sepasang angsa dan sepasang ayam kapan. bela kat umah .. jenis bela lepas bagi lari kat sekitar halaman rumah je ... hobby. tahun lepas ayam kapan saya sampai 11 ekor. pastu hujung tahun hari tu, satu per satu mati .. sambat kot. nasib baik tinggal sepasang yang ada ni la yang hidup. angsa saya pulak .. umurnya dalam 2 thaun lebih dah. dah banyak kali bertelur dan mengeram. masa memula mengeram tu pernah la menetas sebijik, tapi mati anaknya selepas 3 hari. pastu kami tak berani nak bagi mengeram. rasa macam rugi. susah jugak nak berperang ngan angsa betina yang degil tu sebab dia marah bila kita tak bagi mengeram. haha ... kami jenis bela ayam & angsa ... bermain & bersembang ngan depa .. haha .. lawak kan?
ok .. sekarang ni, angsa betina saya dok mengeram lagi. kalau jadi, rasanya minggu depan la dia menetas. harap-harap menjadi la. kami bagi dai 5 biji. firasat saya mengatakan kali ni boleh menetas kot. soalan saya, seandainya telur angsa saya itu menetas, apakah penjagaan khas yang perlu saya berikan supaya anaknya boleh terus hidup sihat?

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template