Ahad, 9 November 2008

Pengenalan

Saya, Masiran Kaamin, merupakan seorang guru di Sekolah Menegah Dato’ Bendahara CM Yusuf Tanjung Tualang, Perak. Saya memulakan aktiviti penternakan ini sejak dari Disember, 2006 bagi menambahkan pendapatan keluarga.
Saya bertindak sebagai pembekal ternakan seperti ayam selasih, ayam kapas, ayam belanda, ayam mutiara, merak, itik angsa, itik serati serta arnab. Saya juga ada menjual benih ikan keli bagi pembeli-pembeli yang berminat.

Harga ditentukan mengikut saiz ternakan. Namun begitu, harga yang ditawarkan amat berpatutan. Buat masa sekarang ternakan seperti ayam selasih, ayam kapas, ayam belanda, ayam mutiara, merak dan itik angsa hanya anak sahaja yang dijual. Yang dewasa hanya dijadikan baka untuk mendapatkan telurnya.

Saya juga memberikan khidmat nasihat serta bertukar idea dan pengalaman kepada mana-mana penternak yang ingin atau telah berkecimpung dalam bidang penternakan. Selain itu saya memerlukan peniaga-peniaga yang berminat untuk meniagakan ternakan saya.

Dengan itu, anda bolehlah menghubungi saya di talian yang tertera.

1 ulasan:

Glennis berkata...

Lots of geese.
Greetings from New Zealand.